Fleur TER Horst
Refresh
We hebben allemaal weleens een moment waarop we onszelf willen ‘refreshen’, net als de pagina’s op onze computers. Een moment van actualiteit, nieuwe inzichten, nieuwe inspiratie en nieuwe motivatie.

Voor mijn project heb ik mij gefocust op middelbare scholieren tussen 12 en 18 jaar. Zij staan op jonge leeftijd voor belangrijke keuzes en worden sterk beïnvloed door social media. Ook moeten ze dealen met de gevolgen van de lockdown. Dat heeft grote invloed op hun schoolprestaties. Deze doelgroep heeft het momenteel lastig en is wel toe aan een ‘refresh’ moment.
REFRESH koop je in de schoolkantine en brengt frisse, nieuwe inspiratie. REFRESH is een commercieel merk met een maatschappelijk doel; het inspireren én motiveren van scholieren. De verpakkingen bevatten pakkende teksten en een QR-code
die linkt naar inspirerende mini documentaires waarin jonge volwassenen de middelbare scholieren iets meegeven uit hun eigen ervaring. Het ontdekken en durven volgen van je passie is tenslotte erg belangrijk om geluk te kunnen vinden. Met REFRESH wil ik dit op een toegankelijke manier benadrukken.
De scholieren beleven door REFRESH een ontspanningsmoment waarbij ze tegelijkertijd gemotiveerd worden. Niet meer de hele pauze scrollen op social media, maar een echt moment van inspiratie - bij een lekker en gezond drankje.
REFRESH ‘fresh drinks, fresh inspiration’.







Fleur ter Horst
fleur@ter-horst.info
@fleur.artworks
‹ back to the graduates