Kaylee van Bemmel 

Een sterk merk


Ken je dat gevoel dat je een geweldig merk hebt leren kennen, maar dat je zodra je het kantoor binnenstapt denkt: "Is dit alles?"


Veel ondernemingen hebben een sterk merk, maar dit zie je niet altijd terug in hun omgeving. De uitstraling van het merk blijft beperkt tot logo’s en slogans terwijl de werkplek zelf niet weerspiegelt wat het merk daadwerkelijk vertegenwoordigt. De ruimte waarin medewerkers zich bevinden zegt vaak weinig over het merk zelf. Door branding door te trekken naar het interieur, kan de merkbeleving echt tot leven komen.



Stel je eens voor hoe je als je een ruimte binnenloopt en meteen weet: dit is Tony’s Chocolonely! Een chocoladereep die zijn merkidentiteit bouwde rondom Fairtrade en ongelijkheid. Een merk dat recht wil zetten wat krom is. En een interieur waarin dat verhaal tot leven komt. Ik combineer branding, interieur en beleving in een totaalconcept dat raakt. Want een sterk merk wil je niet alleen zien, je wilt het voelen. Je wilt erin staan. Lukt dat op een kantoor? Meestal niet. Is er een ander soort ruimte denkbaar?




Voor mijn afstudeerproject ontwerp ik een café waarin de merkwaarden van Tony’s Chocolonely centraal staan. Geen standaard interieur, maar een ruimte vol kleur, ongelijke vormen, transparantie en speelsheid; precies zoals het merk zelf. De bezoekers stappen niet alleen een ruimte in, maar beleven daar ook het verhaal áchter het merk.



















Kaylee van Bemmel 
vanbemmelkaylee@gmail.com
@madeby.kaylee_



‹ back to the graduates