Kim
de Louw



RestacK, Reuse & reduce









Overconsumptie krijgt een gezicht.


Als packaging en branding ontwerper focus ik me op het creëren van verbinding. Vaak is dat verbinding van merk tot doelgroep, maar binnen mijn eindproject zoek ik de verbinding van mens tot product.


We leven in een maatschappij waarin wij de waarde van een product niet altijd inzien. Online shoppen draagt daaraan bij. Retourneren is zó makkelijk dat consumenten vaak meerdere maten bestellen, thuis passen en de rest terugsturen. Daarbij wordt vergeten hoeveel impact dat terugsturen heeft. Een product moet meerdere keren worden verpakt en het is de vraag of het product opnieuw verkocht kan worden. Veel producten worden verbrand, omdat het logistieke proces te kostbaar is. Om dit probleem aan te kaarten kom ik met een praktische oplossing waarmee ik als ontwerper de dialoog aanga met de consument.




                      




Restack is een lijn van herbruikbare verzendverpakkingen die overconsumptie een gezicht geeft. Het werkt hetzelfde als een statiegeld product. Je pakket komt aan in een herbruikbare doos gemaakt van stof. Je haalt het product eruit, klapt de doos in, die je daarna makkelijk bewaart. De volgende keer dat de bezorger langskomt geef je de doos weer mee. Uiteraard met de intentie om onze logistieke processen te verduurzamen maar met als hoofddoel om een zaadje te planten en mensen na te laten denken over hun koopgedrag.










Contact
Kmcdelouw@gmail.com
@louwdesign
@kim.delouw