Lucy
Schapendonk


THUIS



Thuis is de meest belangrijke plaats in ons leven; het bevordert onze fysieke en mentale gezondheid (Gifford, 2007).

Iedereen heeft een thuis nodig. Een warme, veilige omgeving. Wat nou als je dat niet meer hebt? Het leven is onzeker, vooral voor asielzoekers. Ze hebben geen zekerheid op het moment dat ze de grens over gaan. Na een lange vermoeiende reis komt er veel op ze af. Een leven vol onzekerheid. Mogen ze blijven of moeten ze gaan?

Mijn merk ‘Thuis’ is een uitnodiging tot een gevoel. Een eerste stap voor onze nieuwe Nederlanders, waardoor zij een thuis gevoel krijgen. Alle aspecten van ‘Thuis’ worden een geheel. Mijn illustraties in warme, zachte kleuren zijn de basis. De producten zorgen ervoor dat Nederland fysiek wordt. Kaasschaaf, spaarvarken, fietslampje. De Nederlandse geur mag daarin niet ontbreken; die geur is thuis voor mij. Mijn app brengt alles samen tot een overzichtelijk platform. Mijn boek weerspiegelt Nederland op zijn eerlijkst. Hoe wij als Nederlanders in elkaar zitten; wat ons fascineert en onze rare gewoontes. Door asielzoekers kennis te laten maken met mijn merk bied ik ze een thuis gevoel. Mijn merk is plek waar ze heen kunnen gaan, hun verhaal kunnen delen om de rest even te vergeten.